torsdag 29 september 2011

torsdag nr 8

idag är jag sur för att jag måste gå och köpa korv på migros. på torsdagar står dutch school på programmet. det innebär att jag i eftermiddag ska ta barnen genom sträcka hem- vanlig skola till fots för att hämta upp det ena barnet från sin skola, skola-tågstation till fots, tåg - tågstation 2 via tåg, tågstation 2 - nytt tåg, tåg - tågstation 3 via tåg, tågstation 3 - holländsk skola till fots.

och för att klara av det här behöver jag
1. korv till lunch så att dom orkar. särskilt den äldre måste äta korvar så att hon inte blir grinig och är hungrig när jag hämtar henne från skolan. men vi har ingen korv hemma och jag kan inte koka pasta igen för det har dom fått 2/3 dagar i den här veckan. så köpa korv...
2. lite fika för varje station. som när vi väntar på tåget, är på tåget, går från tåget. exempel: bröd med chokladsmör, äppelbitar med kanel, godis, allt som finns i hela världen som är sött

och efter jag lämnat dom så börjar min egen tyskaskola två timmar senare. så nu kan jag börja ta upp tyska-etiketten på den här bloggen igen. senast den etiketten användes var när jag läste tyska i ettan och tyckte att det sög så jävla hårt. doch att nu tycker jag det är den värdaste kursen jag nånsin gjorde på hela gymnasiet.

men efter jag gjort allt det här så är nästa dag fredag! tur som fan, för det är en bra dag i veckan. eventuellt den bästa. XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa