torsdag 31 maj 2012

idag


idag när jag var på väg hem från  DENNER (lågpriskedja? ägd av migros? som allt annat i hela schweiz? migros själva säljer absolut inget alkoholhaltigt vs. halva denneraffären är fylld av lågprisalkohol?) så fick jag syn på det här. tre skator under ett träd. jättekonstig syn

men sen förstod jag att det var skatbarn så då föll alla bitar på plats. ser ni att dom är mindre. annars tycker jag aldrig man ser skator i grupp. men de flesta arter av saker som lever brukar väl hålla ihop när dom är små. dom verkade inte kunna flyga än

här är jag. jag ser fortfarande mycket torr och tärd ut efter min förkylning, men jag känner mig bättre. jag hade inte handlat låhprisalkohol på denner om ni trodde det förresten. här är bröd, kvarg, joghurt, morötter. jag fattade inte var man skulle ta en påse eller om dom öht tillhandahöll några så jag tänkte jag kan strunta i det, vara miljövänlig, bära allting rakt upp och ner. det gick delvis bra. brödet blev lite mosat.

jag skulle ta ett kort på sommaren också plötsligt löpte den där ungen in i bild. lite fotbollskänsla tyckte jag det tillförde. det är väl ändå EM eller VM eller DM i fotboll snart
här är hemma och ett tidigare fynd från migros. dom säljer ut skai passionfruit-papaya tuggummin för 1/4priset nu. jag vet inte varför dom gör så ibland, är dessa produkter tänkta att gå ur sortiment? men det är väl kul för mig. nu kan och ska jag tugga tuggummi hela helgen

2 kommentarer:

  1. sv: vet :( Försöker övertala mig själv lite om att jag vinner på det men det gör jag ju int. Blir mest upprörd över hur fuckat skolor kan funka ibland typ

    SvaraRadera
  2. Ursäkta, men vad i hela världen är Kvarg??????

    SvaraRadera

hej allihopa