måndag 28 maj 2012

den sista långhelgen


i helgen har jag och linnea campat i interlaken. det var kul! utom att bära all den här irriterande packningen

vi ville väl helst åka till interlaken gratis vilket vi gör efter kl 7 så vi låg hela dagen i zürich och solade innan. marianne var med en stund också. medans vi satt i parken som inget särskilt kom det fram två unga tjejer och frågade om dom fick måla våra naglar med ESSIEnagellack gratis. vi sa ja. dom hade jättemycket olika färger. jag ville helst prova nån färg jag aldrig haft förut så jag valde ett vitt skimrande nagellack som såg ut som ett bröllop. jag har aldrig haft så perfekt målade naglar, lacket har suttit som sten ändå ut idag måndag.
men så åkte vi iallafall tåg efter kl 7 och kom fram kl 10 och satte upp tältet. det var redan ett helt gäng tjejer där som vart och gjort nån äventyrsgrej, typ hoppa i vattenfall. jag vågar inte göra såntdär men jag vågar campa. jag har inga bilder från natten för mina kamerabatterier började ta slut så jag fick spara. det var kallt att sova i tält. här är bilder från morgonen,

vi var tvungna att lämna campingen kl 12?? fånig regel. vi satte oss vid vattnet och solade och badade eller jag badade inte. sen var vi och promenerade lite i interlaken.

vi ville gå upp på ett berg för med campingplatsen hade vi  fått gäst-turist-gratis-busskort att åka buss upp i bergen för. trodde vi. när vi satte oss på bussen så busschauffören att det inte alls gällde för upp i bergen, då måste man betala extra. ingen orkade betala så vi promenerade längs sjön istället
VÄLDIGT FINT är det i interlaken men det här är sista bilden på grund av batteriet som tog slut. linnea eller elin har säkert fler bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa