måndag 9 april 2012

min påsk


jag firade inte påsk så bra utöver att jag kanske åt några ägg samt var ledig. här var jag på långfredagen. dagen innan hade jag gått hem till nicolas och bakat en pizza och druckit rödvin tills jag blev full. det var alltihopa en del av min plan att försöka bädda för en bra bakfylla dagen efter så jag kunde sova bort långfredag. hade räknat ut att den inte skulle bli särskilt rolig iom jesus eviga dödsfirande och att alla blir lediga och åker bort. jag gick och la mig klockan 04:00 jättenöjd med min insats. sen vaknade jag prick 07:40 och kunde inte somna om. haha så går det. vem är man att tro man kan lura sitt eget system. jag var inte ens bakfull. jag var bara trött och plågsamt vaken hela dagen.


sen på kvällen på långfredagen gick jag otippat nog på en fest. nicolas rumskompis bjöd in mig. jag skulle gå dit och "kolla läget" men det var ganska kul fest. somnade återigen kl 4 för att vakna skittidigt. hela påskafton var som en återupprepning på fredagen fast dubbelt så intensiv. på tåget till interlaken var jag jättejättejättetrött hela resan utan att somna igen. också kom vi fram till vandrarhemmet som hette BALMERS och hade en liten pub i anslutning. amerikanskorna skulle dricka öl och jag ville bara sova. jag tänkte jag kan inte dricka en tredje dag i rad. men jag gick ner och kollade läget i någon timme och det säkert varit jätteroligt för en som varit fit för att festa. fast jag var ju inte det. jag gick och la mig

gud nåde mitt liv så var det lyckligtvis ett bra val att gå och lägga sig tidigt för jag vaknade inte sliten på söndag utflyktsdag. däremot snöade det helt plötsligt. vi hade tänkt gå och vandra i något berg men det gick ju inte längre. då rekommenderade den här tjusiga damen i balmers reception att vi skulle åka och kolla i grottor istället.

balmers hostel kostade 30 frank för en natt men visade sig vara en ganska bra deal. för det första fick vi gratis bussbiljett för en hel dag. tog bussen till st beatus caves


där vi även fick hostelrabatt på biljetten till den guidade grott-tour som gavs. det handlade en del om dom som vart och utforskat och uppträckt grottan och om att folk trodde att det bott en drake därinne förut. fett! skoj! kul! utom att man inte fick fota inne i grottan. men det var coolt ändå. och jag tror aldrig jag varit i en grotta förut. den sträckte sig 1km in i berget! tänk att jag har varit _inuti_ det där berget

när vi kom ut ur grottan vågade jag ta en bild

sarah och haley fotar utsikten


man måste ju. när det är så fint. jag har då aldrig sett en fult utsikt i schweiz. det var det. vi åt middag och åkte hem men jag glömmer att ta kort på det jag äter plus jag har hört att det är ute med matbilder i sociala medier ändå

kram puss ajö

1 kommentar:

  1. åh det där du beskriver, när man ska lura sitt eget system genom att försöka få till en bakfylla som ger möjlighet att sova bort en värdelös dag och så blir det någon slags "backfire" och man ba vaknar skittidigt och mår sämst. varför, händer det alltid!!

    förövrigt så himla cool/kult med grottkrypningen, gjorde det en gång i frankrike men höll ju på att kissa ned mig av rädsla där nere bland stup och svintighta långa tunnlar. Vad var det för en grotta, kunde man gå upprätt eller var man tvungen att krypa/klättra och sånt?

    SvaraRadera

hej allihopa