onsdag 22 februari 2012

fråga

hur hänger man lakan så dom inte bli knövliga. vi har gemensam tvättstuga i huset här, man går ner i källaren så har dom ett rum med tvättmaskin, torktumlare, eluttag för en bricka man måste sätta i för att kunna använda allting. och i taket hänger några tvättlinor. när jag tvättar lakan brukar jag hänga lakan på tvättlinan i källaren, men hur jag än drar och sträcker blir det alltid ändå skrövel.

en annan här i huset vet hur man gör! en granne. för ibland hänger det lakan utan skrynklor på tvättlinan och jag hoppas att nu är det kanske jag som glömt ta upp det här, det kanske är mitt. fast jag vet ju att jag äger inga vita raka colgatelakan utan skrynklor. dom tillhör någon annan. hänger där och skrattar åt mig när jag går ner för att tvätta annan tvätt. vad är hemligheten? jag vill också sova i raka lakan. och det FINNS INGEN MANGEL. det är någon som vet antingen vet ett trick eller använder en tillsats i sitt tvättmedel

4 kommentarer:

  1. Tänkte hela inlägget att du borde mangla men så finns det ingen mangel??? Vilken jävla sämst tvättstuga. Finns det ens såndär lakansträckargrej då? Det brukar vara som en anordning som sitter på väggen där man kan klämma fast lakanet och sedan dra i det för att sträcka ut det. Finns det ingen sådan så måste man vara två för att sträcka lakan.

    Alltså believe me, jag är lakansträckarproffs eftersom min mamma är pedant.

    SvaraRadera
  2. vet ej hur man gör för att de ska vara raka och oskrynkiga redan på tvättlinan, är granarna lakans-mästare eller va!!! Men ja man "drar" ju lakan du vet sådär i "sicksack" (eller vad man nu ska säga) efter att man plockat ned ned från torklinan, då slipper man ju sova i skrynkliga lakan iaf.

    SvaraRadera
  3. Skrovliga skrövliga lakan är annars ett bra tecken på att lakanen är av nice kvalité och inte i syntet eller annan crap som slätar ut sig som plast.

    Men liksom, om du VERKLIGEN hänger dem noggrannt borde de inte bli så buckliga? Prova att dra dem före, fast då måste man egentligen vara 2 pers.

    Synd på mangeln.

    SvaraRadera

hej allihopa