onsdag 1 februari 2012



det snöade i helgen och sedan har det fortsatt i fyra dagar. det blev fem minusgrader. jag har gruvat mig hela morgonen för att gå ut och löpa i slaskiga löparspåret. låg en extra timme i sängen och ställde om klockan och gnällde. tänk att jag kan vara så sur över att behöva göra saker flera timmar innan jag ens gjort det. jag vet att jag måste gå för om jag inte rör något på mig kan jag inte sova så bra heller. och om jag inte sover blir jag sur på allt

räknar ner dagarna i minusgrader när jag kollar väderleksrapporten. tio minus till helgen om jag stannar här. jag kan få följa med ner till huset bland bergen också, där ska det vara minus fjorton som varmast. minus 30 som kallast, eller kan kännas som minus 43 om det blåser och det är natt. jag vet inte. vad ska jag göra där. jag åker inte skidor. men det är roligt att åka bort ibland och jag gillar att titta på berg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa