onsdag 15 februari 2012

det finns många grejer här i världen man kan torka bort med trasor

ingen crêpe. inget ingenting. dom tryckte ner så mycket pannkaka i sina små barnmagar. jag har stekt pannkakor så pass mycket nu att jag slutat bli nervös över socker/stroop/haagelslag/chokladkrämsfesten som kommer med. man kan torka bort det med en trasa.

imorgon har jag min sista tyskalektion. det är vemodigt. det har varit en fin kurs. jag kommer sakna alla som går i den. dom kommer gå in på del två och fortsätta som vanligt nästa vecka. men jag tänker inte fortsätta för det kostar pengar, sån är jag. varför ska jag betala för skola här när jag kan gå den gratis i sverige.

här ska ni få lite tyska ord
staubsaugen - dammsuga
fasnacht - fastan/fastnatten. det är ett slags event här
geheminis - hemlighet
vorlesen - läsa för (högt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa