tisdag 24 januari 2012

tänk att kissie är i thailand nu

heje
alla som har födelsedag framöver: eline, annika.

jag försöker ta igen bloggväggen av bloggar på bloggkoll. jag läste i javanehs blogg att om man äter en apelsin varje kväll så är det jättebra. det gör ens bindväv fastare. sen kommenterade någon bittert att det inte alls var smart för att apelsin fräter på tänderna

moment 22222222222. fin hud men fula tänder? fina tänder men ful hy. vad skulle ni valt. vad ska jag välja. förresten nu sedan jag börjat använda tandtråd varje dag undrar jag hur jag kunde gå igenom mitt liv i nitton år utan att tandtråda varje dag. det fastnar ju alltid skitmycket saker mellan tänderna. särskilt apelsin fastnar, äppelskal, popcorn om man vill äta det. jag kan ju skylla mig själv så jävla hårt som fick ett hål.

till alla som vill lära sig av en annans misstag: om jag hade börjat använda tandtråd regelbundet tidigare hade jag kanske inte behövt hamna i premiegrupp 2 för tandläkarförsäkringen. jag hade kunnat ligga på nr 1. som en riktig stjärna. nu har jag redan karies och allt är förstört. jag frågade tandläkaren när jag var där om karies kunde läka och hon sa nej

jag har ju inte ont. men det finns där. ibland tänker jag på det varje dag

6 kommentarer:

  1. Ack, tänk om man fick vara i premiegrupp 2...
    Mvh tjejen som är i premiegrupp 4

    SvaraRadera
  2. ååh ja jag var på min sista gratis tandläkarträff häromdagen och hon var så sjukt ond och hotfull och sa att jag i framtiden kanske kan köpa en bil för mina tandlagarpengar om jag inte sköter mig D: Har alltid världens sämsta samvete i typ två veckor efter tandläkarträff åååh

    SvaraRadera
  3. fin hud fula tänder är det jag kör med iaf, fast gillar inte så mycket apelsiner så att jag skulle kunna äta dem varje kväll.

    nu fick jag tandtrådsångest.

    SvaraRadera
  4. vaddå grupp 2?
    Vad är det här för dålig särbehandling jag utsätts för som aldrig haft ett hål men ändå hamnade i en av de dyraste grupperna?
    Alltså tandläkare. om jag fick vara arg på någon så vore det min tandläkare men nu ska jag sansa mig. Vad ska du betala?

    mvh intresserad

    SvaraRadera
  5. haha alltså javanehhs blögg. Funderade på att bittert kommentera att bindväven tillhör läderhuden och den synliga huden som C-vitaminet ska ge fräschör till minsann inte består av bindväv utan flera flera flera lager döda keratinfyllda "förhornade" celler och att apelsinen nog ej gör så stor skillnad för hudens utseende då de övre lagren av överhudsceller har varit döda i ca 28 dagar, dvs ej tar upp näringsämnen så som C-vitamin. Förutom att apelsinen möjligen stärker läderhuden då. Bindväv är ju liksom vad som förenar hudens fett/vätskedepå med överhudens aktiva celldelningsområden, bara ett understöd, inget som syns. // nyligen tentat fysiologi.

    Fast kommenterade det ej, var nog lika brao. Hade varit för besserwisser-pretto. Men alltså att välja mellan fula tänder fin hud blir ju liksom irrelevant då det hursom är onödigt att proppa apfelsiner för hudens skull. Man ska ju tydligen kunna äta blåbär lika gärna och de fräter ju ej på tänderna

    men Nellie, haha åh. Ska följa ditt råd och börja tandtråda loss så jag ej drabbas av karies

    SvaraRadera
  6. Alltså den sortens ångest man får över att vara orolig över sina tänder. mvh sympatier från någon i gräslig premiegrupp.

    SvaraRadera

hej allihopa