lördag 10 december 2011

dagen jag cyklade till ikea

med hjälp av googles kartor och min egen briljanta cykeltalang så cyklade jag till ikea imorse. behövde veta hur man tar sig till ikea för att jag ska gå i ett luciatåg där på tisdag. egentligen ligger ikea inte så långt från mig om man kollar på en karta men i verkliga livet ligger det ett berg emellan. och förbindelserna med kollektivtrafik tar typ 2h. så en person föreslog till mig att jag skulle prova cykla!!! det tyckte jag var en bra idé. fram tills imorse när jag skulle börja cykla och inte hittade så bra, plus att allting var en enda uppförsbacke tills det blev en skitkonstig nerförsbacke i en skog. som senare mynnade ut i något slags bostadsområde som jag inte fattade vad det var för något. då var jag inte så jävla glad. jag var inte gråtfärdig men jag tänkte typ att det var den sämsta idén i hela mitt liv att cykla till ikea

med med hjälp av kartor från nåra busshållplatser och lite logiskt tänkande hittade jag sen namnet på en gata som jag skrivit ner till mig själv att jag skulle följa. efter detta gled jag på nerförsbacken resten av vägen och hittade jättebra. här är en bild när jag såg första tecknet på att jag börjat närma mig ikea. jag orkade inte ta en ordentlig bild men längst uppe är skyltat i gult för IKEAs parkering

plus här är jag. helt cool. blond. svensk. ikea finder-pro

ja så här ser det ut. jag cyklade hela vägen dit på en cykel. alla andra tar bilen. gud vilken rolig korv till vänster. man kan få en hot dog för 1 frank, om jag ätit kött hade jag köpt det

jag köpte kanelbulle och kaffe för 0.5 frank istället. typ 3 kr. det måste vara det billigaste kaffet man kan dricka i hela schweiz. plus det var gratis påtår. jag fyllde på 3 ggr först med 1. cappuccino för det ser så lyxigt ut med skummad mjölk 2. varm mjölk. jag har börjat tycka det är gott 3. kall mjölk för att jag fattade sen att även om jag gillar varm mjölk så passade kall bättre till kanelbullen. mandarinen tog jag med själv, annars kostade övrig frukt 1 frank

jag kollade på lite grejer på ikea, sen kollade jag på lite grejer i ett shoppingcentra som låg bredvid, sen gick jag tillbaka till ikea och åt en mjukglass för 1 frank så att jag skulle orka cykla hem igen. här är jag på hemväg i branta skogen över berget

lite utsikt. jag ledde cykeln uppförs. sen gled jag på nerförsbacken hem igen. det tog ca 60 minuter från ikeat. att bo i det här landet med alla uppförsbackar har gjort mig jättemycket mer fit, eller jag har iallafall fått coola fasta vadmuskler. om ni vill kan ni få känna på dom om cirka två vecker när jag är hemma i sweden igen. KRAMMMMM

3 kommentarer:

  1. hAHAHAH funderar på vad som känns mest värt: att ge dig en kram som aldrig tar slut eller känna på dina vadmuskler och aldrig sluta. mm. snart så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. hahaha!!! åå saknar dig SNART SNART NSznasrt ses vi om 11 dagar på kvällen faTTAAAAAAAAAAAAAAAA

    SvaraRadera
  3. uuuuh ååh, att cykla i uppförsbackar = det värsta som finns. Vill bara skrika och grina över hur drygt d är, addera motvind och ah....fruktansvärt. Förstår att du blir fit av det där uppförsbackelandet! hahah hoppas att du fått riktiga herkulesvader, då blir jag jätte mega imponerad och vill känna

    mvh

    SvaraRadera

hej allihopa