lördag 29 oktober 2011

fredag,lördag dygn


den irländska puben. hoppas vi ska börja gå nån annanstans snart

sen så åkte elin och elin hem, men katy ville gå in på lady hamiltons. det är en annan pub, med 20årsgräns och ett litet dansgolv. den italienska vakten vill aldrig kolla ens leg ändå. oseriösa ställe! men jag och hurley följde henne i vilket fall och det var helt hysteriskt cp därinne. alltså som i en film av david lynch. dels att det kanske satte lite stämningen när allt var dekorerat i halloweentema och dels att jag somnade till blue velvet natten innan för den var på TV. men fortfarande. en mycket konstig person satte sig vid vårat bord och skrek och pratade på schweizertyska och knackig engelska om vartannat. han var så jävla läskig. och vi bad honom gå men då sa han nej. så satte han sig med ansiktet i händerna och däckade eller gick in i trans. så gick vi och dansade men alla på dansgolvet såg så jävla underliga ut. vi blev tvungna att gå därifrån

vi tog en taxi och sov hos katy vi kom hem till henne kl 4. sen loppmarknaden. det var mycket intressant. alltså hatar dom som säljer rostiga smycken för 40 frank, vad tror dom. vem köper ens det och varför. man blir väldigt trött i huvudet på att titta på hur mycket trams folk har haft i sin ägo, men jag hittade även några fina grejer

vi var kalla om händerna så vi gick och drack kaffe. det var min finaste stund på hela dagen. jag satt med ryggen mot fönstret och kunde inte se ut. det kändes som att det var en frisk dag i januari och att allting utanför var täckt i snö.

min andra fina stund idag var när jag kom hem till ett tomt hus och en present i mitt rum. kolsyrad pärondryck. 300 gram pepparkakshus från ikea och 600 gram pepparkakor. när man får såna presenter som passar exakt till hur man känt sig. magiska liv

2 kommentarer:

  1. ahah kvällen på lady hamiltons, det bästa/värsta jag hört på länge. specielt "men alla på dansgolvet såg så jävla underliga ut. vi blev tvungna att gå därifrån". bästa på länge, haha åh vill gå på den cp puben bara för att kolla på alla underliga

    SvaraRadera
  2. åh, såg ju hur mysit ut som helst

    SvaraRadera

hej allihopa