måndag 9 maj 2011

NR I

MIN FRÅGESTUND DEL 1
Visst ska vi väl fortsätta umgås när vi slutar gymnasiet????
ja dET SKA VI!!!!!!! jag ska ju vara extra arbetslös hela sommaren, så vi kan ju hänga hur mycket som helst. sola i solen och bada på en badstrand om du vill. annars dricka öl, du skulle ju kunna det till sommaren sa du!!

Vilket är ditt favoritfår av era får?
mähret, vi flaskmatar henne så hon är ju gosigast

jag undrar om du å ja kan umgås, vara vänner och äta lax efter gym nasiet.
jaaa varför skulle vi inte!!! jag älskar ju lax + dig så bra kombo

När du och jag har tagit körkort, kan vi då åka till min stuga och bada?
ja det kan vi!!

när ska vi va me varann?
när du vill! efter skolan i veckan eller till helgen om det går bra?

vad ska du göra efter gymnasiet?
jag ska bara vara hemma i sommar. sola ansiktet. sen till hösten tänkte jag åka som au pair till tyskland eller annat tysktalande land för att bli bättre på tyska fniss

När ska du lära mig dricka öl?
man måste lära sig själv! det är 90% viljestyrka. men när du har råd och känner dig redo kan jag coacha dig.

får jag ett får av dig?
ja det kan du få, om du har någonstans att ha det och om du har andra får den kan vara med så den inte blir ensam.

umgås du mest med killar eller tjejer?
tjejer

umgås du mest med personer i din egen ålder, äldre eller yngre?
jag umgås med mest med folk i min egen ålder eller äldre. knappt någon yngre, jag brukar få bära yngsta rollen själv

Hur många syskon har du och är du bra vän med dem?
jag har 2 syskon dom heter david och andreas. vi brukar bråka en del men även kramas en del så vi har nog bra/normal syskonrelation

Orkar du umgås med kompisar i flera dagar utan uppehåll eller behöver du dra dig undan och vara ensam efter typ 5 timmar?
jag kan umgås med vänner i flera dagar. däremot behöver man ju inte vara så intensiv jämt. man kan göra två olika saker eller typ vila/slötitta tv utan att prata. jag har inga jättestora behov av att få vara helt ensam, jag tycker det är skönt om någon är i närheten.

Umgås du bäst när du är full eller nykter?
beror väl på humör och omgivning och vad man ska göra fniss

Vad är det man får ut av att umgås med djur?
det beror på hur mycket man gillar djur själv. det kan vara skönt och mysigt att klappa dom. när man ser ett gulligt djur blir man glad, ett djur som man har och tar hand om gillar en tillbaka kravlöst


vem äru? alltså vi vet ju att du o din blogg är awesome, men ah som sagt, vem är du egentligen? :D
åå gull. svår fråga dock. jag är döpt nellie och jag bor på en gård ca 1 mil utanför umeå. jag har två syskon dom heter david och andreas. jag läser sista året på bild och formprogrammet på gymnasiet. jag gillar när gräset blir grönt på sommaren men jag kan inte sitta i det för jag är allergisk mot gräs. jag är också allergisk mot bland annat pollen och djur och jag har känslig hy. jag är snäll om man frågar, och dum om man skriker. till exempel om någon på högstadiet i vår delade matsal skriker att man inte får trängas i kön så kan jag skrika tillbaka att man får om man är äldre. detta kanske inte är bra attityd mot en som är yngre, men det är faktiskt inte att trängas om man springer förbi en grupp kids för att hinna före INNan det blir en kö. i övrigt försöker jag vara snäll.

Vad tycker du om denna nya facebook frågefunktionen
ja, alltså först tyckte jag den var jobbig. nu bryr jag mig inte så mycket. mitt huvud filtrerar det på samma sätt som reklam, läser inte

Varför tog du bort din septumpiercing?
å. nu följer lång historia jag måste ventilera. när jag gick i högstadiet så tyckte jag att piercingar var det snyggaste som fanns. det ligger även en statusgrej över att ha piercingar i högstadiet, eftersom det egentligen är olovligt och på studio måste man vara 16-18 år redan. men när min familj åkte till bulgarien sommaren innan jag skulle börja nian så behövde man ej vara sexton eller arton när jag frågade på en studio där. då gjorde jag en septumpiercing. det gjorde jätteont men jag var så himla glad. mina föräldrar blev lite stötta men brydde sig inte jättemycket. på hösten i nian piercade jag tungan hos en som piercade privat (!!!!!!!!!) och levde kul piercingliv ett tag. men sen tröttnade jag på septumet när jag redan hade i tungan. jag tyckte tungpiercing var bra kompromiss pga diskret men fortfarande piercing = coolt. dock var jag tvungen att plocka ut den ett år senare för att den gjorde mig knäpp, alltså jag tyckte det var störande att ha någonting i munnen hela tiden. när jag plockade ut den kändes det konstigt först men sen skrattade jag gott. är hemskt känslig för att ens behöva se andras tungpiercingar nu för att jag kommer ihåg hur störande jag tyckte den var i slutet. men slutet gott allting gott = jag har 0 piercings


Vad är din favoritdrink? obs på krogen
jag är ledsen men jag kan inte svara på det! jag köper bara öl på krogen, om någonting överhuvudtaget. drinkar är så dyra. men en gång fick jag en drink i födelsedagspresent, jag minns ej vilken men det var nåt jordgubbstema så det kanske var en strawberry daiquiri. den var god. det skulle säkert vara min favoritdrink om jag hade råd att köpa drinkar

Slutligen: hur blir man "cool"
jag önskar jag visste! tips: för att iallafall känna sig cool kan man ta på sig solglajjer

3 kommentarer:

  1. tror din blogg är FÖR fin. åh nu får jag inte glömma bort denna bloggen som jag alltid gör med bloggar jag tycker om.
    påminn mig

    SvaraRadera

hej allihopa