lördag 28 november 2009

härliga huvudvärk

skojar i rubriken! en härlig huvudvärk kan ju aldrig existera. har ont i högra hjärnhalvan, vad betyder det? högtryck, slaganfall, migrän?

ikväll ska jag + thilde titta på twilight. hon har sett den nio gånger redan men jag har aldrig sett den. ser mycket fram emot att se den av följande anledningar:
* hoppas på att en s.k twilight obsession för att jag behöver ett nytt intresse
* har sett att boken OM JAG KUNDE DRÖMMA... skyltas i biblioteket på midgårds skyltfönster. extra perfekt eftersom att på stadsbiblioteket är det kö på alla böcker i twilightserien fram tills år 2012. det betyder alltså att om jag börjar älska twilight mer än mitt liv kan jag sätta igång med att läsa böckerna redan på måndag utan att behöva betala något.
* hoppas på att bli en seriös vampyrdyrkare

ps: undrar hur man kan översätta "twilight" till "om jag kan kunde drömma". vill gärna att någon svarar på det.

5 kommentarer:

  1. Ja men tänk på att 2012 så går dessutom jorden under så då är det ju försent för dig att läsa dem.

    SvaraRadera
  2. för att ingen som jobbar som översättare kan varken engelska eller svenska...

    SvaraRadera
  3. läs dom för guds skull på engelska!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. kan förklara detta för dig!! i boken säger edward "om jag kunde drömma så skulle jag drömma om dig" det är därför den heter så. alla böckerna på svenska heter nån mening som sagts i boken

    SvaraRadera
  5. men nu fick du det ju som att jag GILLAR filmen :C

    SvaraRadera

hej allihopa