lördag 23 maj 2009

varför jag inte bloggar = en uppgift i samhällskunskap äter min tid. jag jobbar inte med den hela tiden, men även om jag inte gör det så tänker jag på den hela tiden. uppgiften är att i pedagogisk serieform (hahahaha) förklara eller exemplifiera ett antal begrepp inom statsskick och sveriges styrelse. har inte ens gjort halva. hade kunnat vara klar nu om det bara inte hade behövt vara en serie, att behöva göra en serie får mig att dö lite inombords.

ok har:
* förklarat alla begrepp inom allmänt om statsskick och gjort om dem till en dialog att ha i ~SUPER SERIEN~
har inte:
* förklarat eller eller ens fattat den andra delen som heter "sverige" där begreppen är typ så här: regeringens uppgifter, olika sätt som förslag kan väckas i riksdagen, ETT POLITISKT ÄRENDES VÄG FRÅN FÖRSLAG TILL BESLUT OCH GENOMFÖRANDE osv osv
* ens börjat rita själva serien
* sovit
* dött

ps. jag vet inte varför jag bloggar om skolan klockan tre på natten mitt i en helg
ps 2 eller varför jag gör det när jag själv tycker att det SUGER att läsa blogginlägg som handlar om skola
ps 3 kursproven i tyska startar på dienstag. **(L)SER FRAM EMOT DETTA(L)**

ps ps 4 varför en serie????????????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa