onsdag 29 april 2009

Thilde985 sa: ska vi inte spåra tsm så helgen maxar

har någon annan än jag tänkt på att när nån skriver nåt i sin blogg som nån annan tycker är dumt och kritiserar så det blir som en bitch-blogfight så brukar ofta något av de här argumenten användas till försvar:
a) jag skriver vad jag vill i min blogg
b) gillar du inte min blogg så behöver du inte läsa den

det här tycker jag är fattiga och värdelösa saker att säga för att:
a) "jag skriver vad jag vill i min blogg" inte ens är ett argument utan bara ett jävligt korkat konstaterande. att man skriver vad man vill i sin blogg är ju lika solklart som att man säger vad man vill med sin mun. jag skriver vad jag vill i min blogg är inget argument för att ingen inte ska få tycka något om det??? och b) har man redan läst något så kan man inte göra det oläst!! dessutom läser man nödvändigtvis inte en blogg bara för att man tycker den är bra utan ofta för att man bara tycker något om den överhuvudaget. det är dags att sluta slänga ur sig saker man inte kan ta att någon reagerar på. kom ihåg.

1 kommentar:

hej allihopa