måndag 20 april 2009

allergier

är ganska less på att städa. städar hela tiden. så fort jag blir lite allergisk så kan jag bara göra två saker: sätta mig ute eller städa. och även om det är friskt med frisk luft så är det fortfarande för kallt så har städat mitt rum runt 126 gånger den här vintern. när andra städar kanske de ändå anstränger sig för att hålla rummet rent ett tag men jag vet att det inte är någon mening för att jag måste ändå städa snart igen. brukar hålla rummet städat i några timmar sen slänger jag en tröja på golvet för vafan. måste ändå dammsuga jämt. är inte någon dammallergiker vad jag vet men är ändå skiträdd för damm och katthår. sven behöver bara stå och jama i dörröppningen så måste jag dammsuga. önskar att det fanns speciella dammsugare för luften så att jag kunde dammsuga golvet OCH luften i mitt rum. brukar vädra men nu är det ju snart vår och tänk om jag har blivit pollenallergiker?

brukar fundera på det här med barn och allergier och senare i livet (helst) och om att skaffa barn som ev. ärver mina allergier. eller utvecklar fler. för barn ska ju så vitt jag har förstått exponeras för så mycket skit som möjligt så att de blir starka och INTE utvecklar allergier. jag är pälsallergiker men ska jag ändå skaffa katter till mitt barn så att den inte blir allergisk??? ska jag mata mitt barn med citrusfrukter??? hur ofta ska man städa när man har ett barn?? aldrig eller? kommer inte kunna ta hand om mitt barn ens för att om jag måste exponera det för en massa saker man kan bli allergisk mot kommer JAG ju vara allergisk JÄMT. kommer bli den första mamman som uppfostrar sitt barn ständigt klädd i skyddsdräkt.
jag och mitt barn om tio år:

förresten är väl allergier genetiska sjukdomar? så om alla människor fortsätter avla så kommer det bara öka eller? det går väl kanske inte till så men allergier är väl ganska VANLIGT utom i u-länderna där ungarna som överlever sjukdomarna vi är vaccinerade mot blir extra starka, plus att de andas damm hela tiden för att de inte har råd med asfalt och i indien löper ju korna hur dom vill. päls som flyger överallt. kan inte ens tänka på det. varje gång jag tänker på hur mycket katter löser när man klappar dom eller bara av att ens vara så vill jag bara... dammsuga. därför brukar jag försöka att inte tänka på det när jag klappar min egen katt. brukar dock tvätta händerna efteråt. det är sunt.
hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa