torsdag 6 september 2012

asså jag är inte helt omöjlig även om jag tror det hela tiden. har precis fattat ett mattetal.

andreas belönade mig med en glass

viktig insikt den här veckan
a) två linjer som inte är vertikala och har riktningskoeffecienter k1 och k2  är
-  parallella ENDAST när k1 = k2
-  vinkelräta ENDAST när k1 * k2 = -1
igår grät jag en tår när jag skulle lösa en uppgift där man skulle ange en ekvation som var parallell/vinkelrät med en annan. för att jag inte fattade hur man skulle göra det. och det var innan jag hade läst på sidan som var före som går igenom allt det där??????????  LOL??????? tror jag att jag köpt en mattebok för 400 kr för att inte läsa i den

2 kommentarer:

  1. hej hej. jag har en fråga och vill be om råd. jag läste din blogg way back när du höll på att ta körkort och minns att du grät massa och att det var jobbigt och sen var du så glad när du finally tog det. nu är det så att jag har fett mycket problem med att ta körkortet. har hållt på i typ ett år mer eller mindre men har inte tagit tag i det helt intensivt förrän nu den senaste 1 och en halv månaden typ. har klarat a och b-fasen, och kört i stadstrafik osv och ska börja med cirkulationsplatser nu. men det känns bara så jävla dåligt, det känns som jag fucking aldrig kommer kunna ta det. är väldigt kort och känner mig väldigt osäker, som en liten legogubbe i den stora bilen. blir nervös av körläraren, är obekväm och stel och får panik. har du några tips till mig på hur man klarar det? teoripluggtips? ej-paniktips? nånting? vore väldigt snällt. tack och hoppas du mår bra, du är fin! kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej hej! det är väldigt intensivt att ta körkort!! grina exakt så mycket som det behövs, det är skitsvårt att lära sig köra bil. men när man lärt sig är det så jävla coolt. har du en lärare som gör dig nervös kanske du kan be att få byta? jag hade en snäll kul körlärare, det var viktigt för mig. du KOMMER KLARA DET, huvudsaken är att man tar tag i det och tar det seriöst och övar och det gör ju du. nöt teorin. och unna dig att känna dig cool i bilen varje gång du gör en snygg sväng eller läser ett vägmärke eller anpassar hastigheten eller tänker på miljön o.s.v lycka till!

      Radera

hej allihopa