torsdag 22 mars 2012

dagsanteckn

jag försökte sluta titta på big brother igår så då såg jag inget avsnitt. jag såg en dokumentär om barbro lindgren istället. hon gick ut i skogen och tittade på korvskinn. det var en bra dokumentär. men ikväll såg jag ändå ikapp BBavsnittet jag missade igår. det känns ju som att jag känner dom där nu. skönt med lite bekanta ansikten. dessutom blev det ett 89 sekunder långt reklamklipp mitt i. jag tyckte det var fint. det var som att jag saknat svensk reklam utan att tänka på det. först hade dom reklam för snabbkaffe och sedan hade lumene reklam för hjortron som dom använde i nån kräm man ska smörja in sig i.

i helgen ska jag följa med ut till bergen i wallis. jag ska sola mig och titta på snön som ligger. det hände en hemsk bussolycka där förra veckan, med flera barn från belgien som omkom. det står fortfarande om det i tidningen, tillsammans med nyheter om folk som blir nerskjutna i frankrike. jag försöker läsa lite tidning varje dag.

snart är det påsk. jag har inte bestämt hur jag ska ""fira"". äta en del ägg kanske

1 kommentar:

  1. Hej, vilket sammanträffande! Jag är au pair i Lörrach, en liten stad som gränsar till Basel. Åh, jag var i Zürich i höstas. Var du med när det var rundtur då?

    Förresten, denna olycka var förfärlig. Jag åkte skidor med min värdfamilj under sportlovet inte alls långt därifrån!

    SvaraRadera

hej allihopa