tisdag 14 februari 2012

hallå där



på lördag klockan 12 var jag och linnea ute i "centrat" och spottade en pizzeria som utlovade alla pizzor för endast 10 frank endast lördagar. detta motsvarar väl cirka 73 kr och är det billigaste jag någonsin sett en pizza kosta under hela min vistelse i schweiz. annars brukar dom kosta runt 16-25 beroende på. vi ringde och inviterade mariann till pizza också, och under tiden vi väntade på henne och begrundade menyn så beställde jag in varm choklad. den var en grav besvikelse. dom skummade och värmde lite mjölk och stoppade i ovomaltine-chokladpulver utan att ens röra om. vad fan. varför tror jag det ska vara roligt att betala för såna här grejer

och sen fick vi våra pizzor. såg ju kanske inte så väldigt exhalterande ut. jag och linnea har alltså beställt två olika pizzor som ändå ser likadana ut. konceptet verkade vara att lägga tunn fyllning och sen dränka det i billig ost. och den här återkommande oliven som alltid ska ligga på allt??? varför?? ååå. kände mig ostbakfull i 4h av mättnad efter jag ätit denna


höll trotzdem modet uppe tog bussen ner på stan och provade kläder fast köper aldrig något för jag har ofta svår beslutsångest när det kommer till kläder. måste vänja mig vid grejer innan jag kan fatta om det är snyggt. gå och prova det 3 ggr. såna dära knytblusar ska ju vara hippt

2 kommentarer:

  1. allt gick över på ett dygn, så typiskt mig att hinna blogga om'et bara för då framstår jag nog som lite för snyftig! ja men verkligen man uppsattar ju bara allting mer när man kan se/höra/vara frisk efter en tids vånda, typ som när jag hade vaxpropp när ni var här i somras hehe. var så jävla lyckli när den släppte. pizzan såg väldigt god ut (mest för att jag vill ha ost) och knytblusen borde du unna dig för den va riktigt fräck!

    SvaraRadera
  2. LOL, hott-chokolaten såg ju mest ut som att någon hade kräkts ut en halvt spjälkad brownie i ett glas mjölk. Undrar även över varför pizza är så dyrt utomlands, som om dom ser det som en riktig gormeträtt. Tacka vettja svensk turkpizza i all sin glans och billighet + ja VARFÖR hahaha hade dom prytt pizzan med 1 ensam oliv!!!

    SvaraRadera

hej allihopa