torsdag 23 februari 2012

geFUNDEN

hej. jag hittade mitt visakort. det var i min jackficka. bra letat från början, inte. plus måste städa upp röran som blev när jag letade.

min backup ifall jag inte hittat VISAt var att börja leta gamla forexkvitton för de svenska pengar jag växlade innan jag åkte i somras. det var ingen dålig idé för i somras motsvarade en franc 8 kr, nu har den sjunkit till 7 nånstans. men jag har för mig att har man kvittot får man igen exakt för det man gav, så jag kan låtsas att jag gör en vinnande affär. att jag lurar valutan. fast egentligen får jag ju bara igen mina pengar. men det är väl alltid nåt/not

resplan om ett dygn
zurich -wien 3h -berlin
resplan from onsdag
berlin- riga 6h - umeå
kul att mellanlanda i andra länder. när man ska flyga flygplan billigt växlar man sin tid mot att spara pengar.

2 kommentarer:

  1. åh gefunden <3 så jävla bra. nu kan jag andas ut. så himla mysigt att du ska till berlin och sen schweden. plus att du får hanna på köpet (bra affär)

    SvaraRadera
  2. ja kul att mellanlanda tills att man upptäcker att landets flygplats inte växlar tillbaka till euro utan bara landets egna valuta. ex riga i lettland som jag inte tror har euro som valuta. Då får man vara hungrig hela mellanlandningen och det suger ju att gå hungrig eller köpa mat för endast jämna pengar för ibland vill de ju inte ens ta kort. menmen ha en bra resa nelliee!!

    SvaraRadera

hej allihopa