torsdag 24 november 2011

min önskelista (nr 12)

nu är det en månad till julafton. jag får önska mig jättemycket saker för jag fyller år i december dessutom blir det julafton ganska snart efter. det här vill jag ha i jul och födelsedagspresenter

allt som rör kungahuset. helst kungen/silvia eller victoria/daniel. gamla eller nya böcker, tidningar vykort, dokumentärer, choklad, bröllopsmusik, en brosch, en tidningsartikel

exakt någon av dessa koppar. eller: snorkfröken, sås-djuret, hemulen, muminmamman

Iittala mumin dricksglas

dvdn med eva och adamserien. eller filmen fyra födelsedagar och ett fiasko

tjocksockar!! och varma strumpbyxor eller leggings

a creme el. annan välgörande creme till mitt stackars torra ansikte/händer/kropp

sammetsleggings. eller alla valfria klädesplagg i valfri färg i (krossad) sammet. fast helst om det finns mörkgrönt. dom här ovan har jag sett på asos och topshop när man söker på velvet i sökfältet. men det är ju väldigt inne med sammet nu så ska väl finnas i andra hippa affärer också

ett (helst matt) läppstift i valfri färg UTOM klarrött

dessa böcker: 1Q84 del 1 och 2 av haruki murakami. inbundna!

man kanske måste önska sig nyttiga saker att fylla sitt framtida hus med också. är det ett smart drag? jag vet inte. jag kanske tycker det i framtiden när jag sitter där i mitt nya hem med massa hushållsgrejer som jag slapp köpa. isådanafall skulle jag vilja ha en stavxmixer eller en orange stekpanna i JULKLAPP. inte till min födelsedag

för till min födelsedag vill jag ha POWERBLENDER!!!!!! i helt svart om det finns. varje gång jag ser powerblender/mixergrejer på tvshop vill jag bara ha en själv. jag har sett att man ska kunna göra så mycket roligt med en sån här

allt som är lakrits. men helst att den ska vara lite färsk hellre än seg och torr. eller choklad som är fylld med lakrits.

det var allt från min önskelista

3 kommentarer:

  1. oj nu ser det ut som jag kommer ge dig allt du vill i julklapp. tvärr är jag bara impad

    SvaraRadera
  2. Det har kommit en lakritsbutik i Umeå, duvet där armyshopen ligger fast i samma lokal som utklädningsbutiken. asmysigt och gott för den som gillar fina butiker och god lakritz!! den heter lakritsbiten

    SvaraRadera

hej allihopa