lördag 26 november 2011

det sämsta som hände

jag har blivit straffad för någonting. jag tänker att antingen är det för att jag 2 söndagar i rad gått i kyrkan och deltagit i en poppig gudstjänst bara för att dom bjuder på middag efteråt (dock att jag brukar lägga pengar i frivilliga spargrisen) eller så var det ett kraftigt markerande för att jag gick ut när jag borde stannat hemma. jag skulle ju ligga och äta en massa jogurt i min säng. men katy fyllde år i veckan och jag ville säga grattis på hennes night out så jag åkte till den irländska puben för att... göra det... och sen visste hon en klubb som låg i närheten och det var gratis inträde före klockan 23 och jag tänkte att jag kunde gå dit i en timme och kolla hur det var och sen ändå ta tidiga tåget hem istället för nattbuss.

så på den irländska puben drack jag en CIDER AND BLACK vilket är cider som dom blandar svartvinbärssaft i (vad jag tolkade när jag såg bartendern göra den), den var utomordentligt god och jag blev helt så här: jag älskar alla. jag ska gå på klubben för katy har styrt upp det så bra, du är så himla fin som gör det, äntligen slipper vi gå på lady hamiltons.

så vi åker till den klubben som ligger typ max 10 min bort och vi tajmar alla spårvagnar och tåg och kommer dit exakt kvart i 23:00 så vi kan gå in etc etc och jag kommer in i kapprummet och ser att denna klubb organiserat att smashing pumpkins ska spela nånstans i zürich nästa helg och jag blir ännu mer *"¤¤WDA#* och ba jag älskar allt, jag ska se dom, blabla. och i baren serverar dom "billig"(are än vanligtvis) öl i saftflaska

alltså glasflaska med sån återförslutningsbar kork. jag köper en sån för jag ba gud vad fin den är. eg. har jag sagt till mig själv att sluta köpa alkohol ute, om jag vill bli full kan jag köpa små vodkor att dricka på toaletten eller vad fan som helst för det är löjligt dyrt att köpa ute och man kan köpa annat för pengarna. men iallafall serveras denna öl i en sån här flaska och jag tänker att jag ska köpa den ändå för att jag kan ta med flaskan hem till mamma för hon gillar såna flaskor att stoppa saft i när hon gör saft på sommaren.

så jag går omkring med min öl och denna klubb är relativt tom på folk, jag ba: jag kanske till och med stannar här då och dansar när det blir fler pers för allt är så jävla coolt här. ja men det skulle jag inte tänkt. det var typ som att livet tänkte det var droppen som fick bägaren att ramla över och krossas mot ett trappsteg. när jag gick ner för att kolla rökrummet så hade dom en jättebrant trappa och jag ba halkar/glider på första trappsteget och planar ner för trappan. med min öl i handen. medans jag trillar ner för denna vidriga trappa och känner smällarna jag ba ja men ofta det här hände..r....

lyckas stanna halvvägs i trappan och min öl i saftflaskan slog i något så den är i tusen spillror. och jag var helt själv när jag trilladea. dock: jag vet i efterhand att någon såg det. f.ö gjorde det skitont. jag vet inte senast jag hade så ont av nånting. gjorde lika ont i min svanskota som det gör att få hjärtat krossat av nån dum karl man "gillar". jag visste inte vad jag skulle göra. jag kunde inte gråta så jag ställde mig upp och försökte gå in i rökrummet men jag fattade inte hur man öppnade dörren så jag gick in och ställde mig för att vara chockad på toaletten istället. som tur råkade min vän ana vara där. hon kramade mig och ba fan då. ta öl av mig

jag vet att någon såg mig trilla för att när vi kom ut från toaletten kom en vakt och började hur var det här-prata med mig och jag kände av stämningen att jag var tvungen att säga att jag föll. alltså nån såg detta och tipsade men ingen gick fram när det hände och frågade??? ursäkta men kändes så jääävla typisk jargong för detta land

3 kommentarer:

  1. men Nelliegumman, detta började som en rätt fun story ju, tänkte typ igenkännande att: haha ja hur kan man alltid va så dum att man köper massa alk på krogen fast man svurit dyrt & heligt att ej göra det mer + även det där med att man bah oj nu blev jag lite drunk och ba I love everyone!! så följer man med ut fast man inte skulle bara för att man tycker att alla är så bäst.

    Men sen blev ju detta en förskräcklig historia, fan vad ont och förnedrande. men mest ont :(( idioter som hade så brant trappa på ett ställe är alkoholiserade människor ska vistas.. krya på dig, vet ju att svanskotan inte är någon "hit" att göra illa

    SvaraRadera
  2. så himla dålig person som såg att du ramlade men inte kom fram. skulle inte vilja vakna på morgonen och vara den.

    SvaraRadera
  3. jag skulle varit där så att jag kunde krama dig och bära dig hem

    SvaraRadera

hej allihopa