fredag 23 september 2011

sjukhusfest nu

idag har jag fått två brev. ett var från min mormor och ett var från gesundheitsdirektion kanton zurich

Sehr geehrte Frau Jonsson
Wir haben Ihren Antrag geprüft und können Ihnen mitteilen, dass die Voraussetzungen einer Befreiung vor der Schweizer Krankenversiecherungspflicht erfüllt sind.

nu ska jag översätta det här till er med hjälp av egen kunskap

väldigt kära fru jonsson
vi har provat Er begäran och kan Er meddela, att kraven (förutsättningarna)för en berfrielse av den schweiziska sjukhusförsäkringsplikten är uppfyllda.

JAAA! det betyder att jag inte behöver betala någon extraskatt så jag kan spara mina stackars slantar till något annat istället.

vilken lycklig dag! ajö

1 kommentar:

  1. Alltså jag ska också flytta till Schweiz!!! kollar upp resor till Zürich nu, känns feeett konstigt att boka en enkel resa. Har du ansökt om jobbvisum eller vad det nu heter? jag tror jag ska vara "turist" hehe är de oook

    SvaraRadera

hej allihopa