söndag 25 september 2011


nu har mamman köpt hem pepparkakshjärtan bara för att det stod schwedische spekulatiusherz på burken

och här är smink jag har beställt från USA för 30 dollar eller 191 svenska kronor. jag hade gruvat mig hela veckan för att behöva hämta ut det sminkpaketet eftersom tidigare när jag beställde jag kläder från asos.com var jag tvungen att betala 24 frank(!181 svenska kronor)för att hämta ut paketet. alltså det var 6 frank import taxes och 18 frank "service" från die POST. så jävla dyrt när värdet på det paketet var runt 500 svenska kronor. och jag visste inte att man behövde betala sådant när jag beställde lite kläder och smink på internet för två veckor sedan. jag trodde jag var smart. men om jag vetat att man måste betala massa för det ändå skulle jag ju aldrig gjort det. då kan jag lika gärna köpa saker här. så nu tänkte jag att jag skulle behöva lösa ut sminket också men så var det inte! när jag kom hem så låg det i brevlådan bara. jag blev väldigt positivt överraskad. jag tror att det här rara sminkföretaget helt enkelt märkte paketet som en gåva, för sådant får man ta emot utan att betala skatt. haha. halva paketet är faktiskt en gåva. jag betalade bara för den stora burken och borsten och sedan är allt till höger saker som man får eller iallafall kan klicka till sig på köpet.

3 kommentarer:

  1. vart är det ifrån då, sminket?

    SvaraRadera
  2. jag ska osså köpa smink snart. ska skriva ett brev till dig idag när jag kommer hem också det du!!!

    SvaraRadera

hej allihopa