tisdag 23 augusti 2011

radio

det finns många kanaler på radio. jag brukar lyssna på en italiensk på eftermiddagen för att då spelar dom nästan bara olika låtar efter varandra. monte carlos heter den och i början förstod jag inte riktigt vad det skulle föreställa för en radiokanal för dom spelar en sån konstig blandning av musik. men jag tror nu att genomgående temat är att det ska vara lite lugnare låtar. och ingen reklam. bara italienska nyhetsinslag el. liknanade ibland men då kan man byta. jag gillar den här kanalen mer och mer för varje dag. den är som en rolig påse lösviktsgodis.
en uppskattning jag gjort:
det är 30% lugna halvdana covers en aldrig hört förut(kuriosa: jag har hört 3 olika versioner av killing me softly)
30% tysk/italiensk smörigt blaha låter typ som låtarna från serien flight of the conchords utom att det är på riktigt
20% sköna gamla dängor från 90-2000
10% är adele med rolling in the deep. ingen annan låt spelas lika frekvent. hör den minst två gånger varje dag. men det är okej för hon kommer från sverige och den är ganska svänging
10% otippat

bästa spelade idag
1. young folks av peter bjorn & john. gud vad glad och exhalterad jag blev när jag hörde att det var den
2. i believe in you med kylie minogue
3. viva forever med spice girls

4 kommentarer:

  1. Vill inte vara en viktigtpetter men Adele är inte från Sverige, hon är från London.

    SvaraRadera
  2. Jamen du lyckades iallafall redovisa 100 %! Det va bra ba

    SvaraRadera

hej allihopa