tisdag 21 juni 2011

hörni... jag har tappat bort min dator :(


nu har jag tagit studenten. det innebar bland annat att man blev arbetslös + man fick lämna igen sin skoldata. så jag ska köpa en egen data nu strax, när jag känner mig tillräckligt modig. jag tycker det känns jobbigt. jag fick en del pengar i studentpresent och nu måste jag köpa saker för allting. och tänk om jag råkar köpa en jättedålig data och ångrar mig. vi har redan en familjedata som jag kan använda om jag krigar med min lillebror om det, så det är därför jag kan dra ut på detta och låtsas att jag inte behöver en egen. det är ganska skönt att vara 80 % datalös. man får så mycket tid över till att göra annat. jag har snart läst en hel bok och börjat på en annan till exempel. tvätta håret. städa ur skafferiet ville min mamma att jag skulle göra också, promenera i stöcke... idag var det en tjej som körde rakt ner i diket med en bil. jag var dock inte hemma när det hände men det har varit dagens samtalsämne sen jag kom hem. hon grät av chock men klarade sig i övrigt. tur för alla

mvh

1 kommentar:

hej allihopa