tisdag 10 maj 2011

NR II

MIN FRÅGESTUND DEL 2

Hur ska jag egentligen göra med min hårfärgning? Vill du ha mörkt forever men det känns så jävla onödigt att färga det innan sommaren eftersom solen alltid bleker det. Men om jag inte färgar så får jag min naturliga färg och jag hatar den.
ja men jag tycker du ska go all in för att vara ljus istället. det är ju mest fördelaktigt på sommaren plus tror du skulle vara fin. gör litte slinger. eller tänk: hur vill du se ut på studenten? om du tycker mörkt hår är snyggast borde du ju unna dig att färga någon dag innan kanske, får solen bleka på bäst det vill sen!!??

okejz jag har ett seriöst dilemma här då va. först var jag med en kille sen gjorde jag slut för han va dum sen sa en tjej att hon va kär i mig jag tänkte "spännande schpännande" så jag körde på det ett tag sen blev killen underbar och jag blev kär i han igen. jag gillar tjejen med men inte lika mycket tror jag iallafall fast jag vet nog att jag skulle kunna göra det och kanske mer ja antagligen. jag är trött på att vela fram och tillbaka mellan dessa två personer vem ska jag välja?
alltså svåra frågan! stackars dig. om jag hade varit du så tror jag min hjärna hade sprängts av överbelastning, och sen hade jag valt mig själv för att fatta någonting. alltså lagt tid på att pyssla med mig själv och vänner istället. fast då kanske man börjar gråta mycket pga olycklig kärlek.
men du kan ju fråga dig själv lite: varför var killen dum, varför ändrade han sig, är det snällt att välja någon på grunden att man tror att man kan börja gilla den mer fast man egentligen redan är kär i någon annan, spelar det någon roll vilket som är snällt eller inte, vem är skönast att krama, vem skulle stryka dig snällast över pannan när du hade feber, vem luktar bäst

jag vill mest veta hur man är en bra vän. alltså jag är väl snäll och så men har inte så mycket att säga öh. är dålig på att hitta på saker att göra. och ja jag vet klassiska svaren är ju "man kan bara vara tyst med" + "alltså se en film eller någe bara" men det fungerar ju inte 100% av gångerna. hehe.
jag tror är jättebra vän redan. du måste bara orka tycka och tro det om dig själv också. kram o PUSS

Vad ska man göra när man går omkring på skolan och inte orkar vara social och helt plötsligt träffar man någon gammal högstadiekompis som bara måste prata med en om livet och frågar hur läget är och det enda man vill säga är; Hey! det sullar jag orkar inte prata med dig.
det finns två olika saker man kan göra tror jag
1. man kan fråga om den vet vad klockan är förresten, och när man får svar kan man säga oj, då måste jag skynda mig för jag skulle möta den och den. sen går man utom synhåll och låser man in sig på toan
2. man väntar några sekunder innan man svarar och bara stirrar och sen säger man va? vad sa du? förlåt jag är helt slut i huvudet jag har skrivit ett prov/ätit och sovit dåligt/varit så stressad idag/är helt orklös. och sen ser man helt borta ut när den pratar, då kanske den fattar att man ej lyssnar men det var ej personligt, det var för att man var helt slut i huve också går den sin väg

Hur tackar man bäst för komplimanger?
jag brukar säga så här: tack! va snällt/vad snäll du e/det var snällt sagt/du e så snäll

borde jag färga håret ginger fast det är så kul att vara naturligt blond
ja, det borde du verkligen! om du redan är naturligt blond har du ju tid att vara det resten av ditt liv tycker jag.

JAG VILL VETA ALLT OM SIGRID HON VERKAR SÅ JÄÄLAAAAAA HEFTIIIH!!!?!?!??
ja hon e de. jag har varit hemma hos sigrid. hon bor i ett rum som det finns jättemånga saker i, men det är inte stökigt. det är fyllda bokhyllor och byråer istället. det är så många fina saker i sammahängande helhet, man blir nästan bländad för man hinner inte titta på allt. det finns bland annat ett runt akvarium där det bor en ödla, ett etui med några jättesmå bägare, en bok med fransk erotik, en massa skor med hög platå, en skål med smycken och det finns även en jättejätteliten parfymflaska som hon visat mig

på baksidan av sina lår har hon gjort en jättesnygg tatuering där det står BOB på vänstra låret och HUND på högra. i håret fick hon en tova som blev en liten dread. när man ska gå ut med henne på fest så har hon svårt att bestämma vad hon ska ha på sig och en gång blandade hon en drink till mig

Hur är man en bra vän?
en bra vän sviker inte. en bra vän vågar säga nej när den känner att den behöver det. en bra vän kräver även att få en lika bra vän i gengäld, dvs man ska inte behöva vara bra vän mot nån som är dum vän tillbaka. en bra vän är ej supermänniska, den är bra vän utifrån egen bästa förmåga. jag tycker man kan ranka sig själv som bra vän om man blir glad att se den man är vän med. då har man kärlek och positiv bild att utgå från och det är viktigast. både för att underhålla vänskap i största allmänhet men även som en anledning till att våga göra alla modiga saker om det blir konflikt

Hur lär man sig dricka öl?
man vill det jättemycket främst. det är lättast om man är över 18 men under 20 för då inser man det bekväma i att kunna köpa själv istället för att leta någon som kan gå på syrran. sen börjar man köpa 33cl öl på flaska för att det är lättare att få i sig mindre mängd, det smakar inte burk och det ser väldigt fräscht ut. efter ett tag kommer man successivt sluta tycka det är asäckligt samt tåla mer vätskemängd och då kan man börja avancera till andra sorter. när man är tillräckligt mogen och känner sig redo kommer man kunna köpa ett sexpack TINGSRYD. då kan man skratta för man lurade systemet genom att vara så bra på att dricka öl att man till och med klarar dricka den blaskigaste ölen bara för den är billigast. och när man klarat det är man äntligen välkommen in i den eviga gemenskapen av öl

4 kommentarer:

  1. haha jaa Tingsryd <333 blaskigast, billigast, bäst.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att den som är orolig att den är en dålig vän ej behöver vara det för om man ens tänkte OJ JAG KANSKE ÄR DÅLIG så är man ju redan en ödmjuk människa och ödmjuk = snäll. Dessutom bara av att tänka tanken att man vill vara en bättre vän så tror jag att man blir det automatiskt.

    SvaraRadera
  3. men åh hur kunde jag ha missat detta inläggggieh? ja e semszt och ska börja använda internet mer troget så jag ej går misste om sån hera. <3

    SvaraRadera
  4. ps. älskar att du tog med min fråga ;)

    SvaraRadera

hej allihopa