onsdag 6 april 2011

en dålig erfarenhet av smink från internet


förut hade jag två krav på smink.
1) det ska vara billigt 2) det skA räcka ca 1 år.
ja men förut hade jag även smink som aldrig tog slut (inte ens när jag trodde det skulle ta slut) utom att det tog slut nyligen. så då beställde jag nytt billigare smink från ett annat märke. ja men jag ville typ tänja gränserna. vara lite djärv. prova nånting annat. dessutom hade jag läst på majakakas modeblogg att det skulle vara jättebra smink. märket hette ELF och det tyckte jag var lite klatschigt så jag ba varför inte. varför inte testa älvsminket

klickade in på sidan och då har dom såna här sminkkit man kan köpa. den ljusaste nyansen heter fair. ja men om ett märke heter ELF och nyansen fair är ljusaste tänker ju ändå jag att det ska vara nog ljust. som en älva. gud vad kul. så jag beställde det. för ca 200 kr inkl. frakt ingick då en s.k foundation concealer och ett roligt rouge. och några borstar och en necessär att ha skräpet i. jag ba woho. sen kom det efter 2 arbetsdagar. jag ba wooooooooooooo. också skulle jag prova det. extra exhalterad. kolla vad bra allt detta låter fram tills... jag noterar att nyansen FAIR på foundation ej är något att hänga i granen, varken för mig eller för en älva. FÖR ATT DET ÄR FÖR MÖRKT SMINK. ååååå. antiklimax!!!!! alltså ok att elf kanske ej står för älvor utan för **Eyes Lips Face** som det står på dom små burkarna. men va fän. va. jag brukar inte ens vara petig med att saker ska vara exakt rätt nyans i ansiktet men alltså om jag solar ansiktet i 20 min varannan dag i en vecka kanske jag kan använda detta. orkar inte. ja men mitt nya krav på smink: nyansen måste vara överkomligt nära nog

är arg besviken sårad. va ska jag göra nu då bloggen. jag hoppas att alla ska skriva att jag är fin utan smink gumman för har inte råd att köpa nånting nytt

ajölöööööjöööö

5 kommentarer:

  1. hahahahaha har elf-sminket också hahahahahahahahahahhahahahahah dock att jag har svårt att använda det. använde typ: kajalen.......................+ rouget ibland.

    SvaraRadera
  2. Du är så vacker utan spackel. Att du inte kan förstå. Ju mer du kladdar. Ju mer du sabbar
    Slå dig fri och gå

    Nämen alltså du är fin både med och utan gumman! Puss

    SvaraRadera
  3. http://www.feelunique.com/ asbra sida!!!!!!! billigt och funkar :-)

    SvaraRadera
  4. svar: aahjo känns typ ~farligt~ att ens vilja diskutera såntdärnt!

    SvaraRadera
  5. Gumman...du är visst fin utan smink!

    SvaraRadera

hej allihopa