tisdag 26 oktober 2010

26 oktober


"MAN KAN INTE BÅDE FÅ KAKAN OCH HA DEN KVAR"
ett SANNINGENS ORD av annika båtsman

hahaha alltså när hon sa så varför var det så skoj. hon sa ju fel observera att hon menade att man kan inte både kan äta kakan och ha den kvar men att inte både få kakan och ha den kvar kändes ändå som det hade kunnat vara en helt ok korrekt grej att säga ur ett svenskt perspektiv. gud vad kul. haha alltså varför är sverige ett så jävla tråkigt men ändå så kul land

på tal om att jag skrev om ovanstående text typ 70 gånger för att göra den mer begriplig så har jag kommit på en egen diagnos idag: meningsdyslektiker. en biverkning av att jag läser så snabbt är att jag tex inte ser eller förstår om en mening ser konstig ut för att mitt huvud rättar till det automatiskt alltså då främst när jag skrivit nånting själv. det är därför det kanske ser konstigt ut när ni läser här ibland. en till läsrelaterad grej är att ibland läser jag så snabbt att jag inte förstår vad jag läser. hahaha!!!! varför är jag så bra på att läsa

puss o kram från nellie jonsson

3 kommentarer:

  1. Har gruppfotot från alla år nu. Ska göra en superhäftig gif när vi går ut!

    SvaraRadera
  2. haha felsagda saker = roliga
    idag på tv var det en kock på nyhetsmorgon som ba " ja man vill ju inte leva som en astek, man måste ju unna sig" det ska ju va asket!! = munk typ

    astek = nåt inkafolk som drack choklad hela dagarna å ba unnade sig!

    skitkul

    SvaraRadera

hej allihopa