tisdag 14 september 2010

schack schnu


david tänker mycket på schack just nu. han har sett några tricks på youtube och som nån slags plusmotivation så är det en som går i ettan på hans skola som går i schackskola på fritiden och har vunnit olika schacktävlingar. david säger att hästen är hans favoritpjäs, han försökte rita upp och visa på bordet idag hur man kunde göra för att ta drottningen med bara hästen men jag förstod inte

en gång tyckte jag också att det var kul att spela schack men det är ganska övermannat av ett annat starkt schackminne där jag spelar mot min pappa. och det gick inte så bra för mig. när jag är på väg att förlora blir jag så hysteriskt arg och ledsen att jag demonstrativt välter alla pjäser på brädet. så slutade den matchen

mvh
er alldeles egen dramaqueen

1 kommentar:

hej allihopa