söndag 22 augusti 2010

tandligen


min pappa + eline

jag har varit hos tandhygienisten i fredags. när hon såg min högra tandsida på röntgenbilderna så sa hon att jag hade jättejättesuperfina tänder (hon sa exakt så) men sen när hon såg min vänstra tandsidas bilder så blev hon konfunderad och tittade först själv i min mun men kallade senare även på en tandläkare som också fick kolla. sen talade dom på tandläkarspråk ett tag men sen när hon översatte så kunde jag iallafall konstatera detta:

1. jag har hål i 1 eller flera(?? vet inte ens) visdomständer. men det var inte ett så djupt hål så dom skulle bara putsa bort översta tandlagret så att karies försvann. kan ej förklara på något bättre sätt. jag har tid den andra september GLÖM EJ
2. på vänster tandsida så har även den undre visdomstanten valt att inte växa ut så den övre visdomstanden längst ut har ingen kompis = den övre visdomstanden växer ut mer och mer för den har inget tuggmotstånd

tandläkarrekommendation: dra ut tanden innan du fyller 25
min rekommendation: dra ut tanden innan jag fyller 20!!!!!! fuck you

6 kommentarer:

  1. drog ut båda mina visdomständer i underkäken i sommar. It's a bitch, men det är värt det!

    SvaraRadera
  2. hahahhaha SÅ SANT. innan tjugo = jävligt värt

    SvaraRadera
  3. Svar: Härligt att höra Nelly! Hoppas att du klarade dig från att behöva byta kalsonger.

    SvaraRadera
  4. svar på den mycket braiga kommentaren: det är ett sigma 17-70mm 1:2.8-4.5 macro HSM, så det är både vidvinkel och makro = mycket händigt

    SvaraRadera
  5. men satsiken vad ont det kommer göra att dra ut

    SvaraRadera
  6. det enda jag inte gillar på objektivet är autofokusen... ibland är den så jävla värdelös så jag vill slänga kameran i väggen!!!

    SvaraRadera

hej allihopa