lördag 13 mars 2010

********utmaningen*******

Jag har blivit utmanad av ANNIKA

Så här går det till:
- Varje bloggare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga saker om sig själv.
- Bloggare som blir utmanade ska skriva 6 saker om sig själva i sin blogg & samtidigt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren 6 nya bloggare & gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de är utmanade & att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

~~~~Sex saker som ni kanske inte visste om mig:~~~~
- jag spelade klarinett i några år när jag gick i mellanstadiet men slutade för jag tyckte det var aptråkigt och jag var inte särskilt bra. ibland ångrar jag att jag slutade spela för att det hade varit roligt att vara super proffset 1 nu + nu hade det varit coolare att spela klarinett än vad det var då. fast det var nog lika bra att jag slutade det för jag ville det i typ ett halvår innan jag vågade säga det till mina föräldrar.

- jag kommer jättedåligt överens med särskilt min yngsta lillebror ibland för att jag är ganska omogen och opedagogisk när det kommer till mina syskon. jag brukar skriva i min dagbok att jag ska bli snällare mot dom men jag orkar typ 1 dag. pga detta får jag ibland typ anfall när känner mig som en skitdålig storasyster och tror att de ska minnas mig som en tyrann fast det egentligen inte är så illa på riktigt hoppas...tror jag.

- jag tonade håret för första gången (orange!!) när jag gick i TVÅAN på lågstadiet för att thimea i min klass hade gjort det. jag tjatade på min mamma tills hon gav med sig. ångrar det typ haha för att jag brukar fundera på om det var därför jag fick en massa eksem och blev överkänslig sen i... tonåren...

- sen jag började gymnasiet har jag börjat gnälla jättemycket på lärare/utformning av kurser/vad som helst för att jag vägrar erkänna att det största problemet egentligen = faktumet att jag är äldre och borde ta mer ansvar

- ... så jag brukar istället för att göra skolarbete sitta vid datorn och slösurfa samtidigt som jag är arg på skolan och tycker synd om mig själv för att jag har skolarbete som måste göras

- jag snyter mig jättehårt. typ så hårt att min familj brukar klaga när jag snyter mig för att det låter så mycket.

ok nu vet jag inte vilka som säkert har gjort detta för 100 år sen redan men jag utmanar:
marianne
malvin
isak
agnes
signe
klara

1 kommentar:

  1. klarinett vore lite coolt om du spelade, tycker du ska plocka upp den igen kanske??

    SvaraRadera

hej allihopa