måndag 1 mars 2010

jag är "upptagen med att ha ett liv"...... skoja


09.00 hej hej god morgon extra vaken var ju jag idag denna fantastiska dag. notera 1) jag har sovit i mina kläder och 2) det är därför dagens outfit är samma som igår sorry 3) jag har amputerat bort min arm

10.00 skulle göra nyponsoppa till mig själv men hittade inga matskedar, endast kaffemått


11:00 jag tittar i läkarlexikon i brist på saker att göra och sven leker med en penna

12:00 mormor kommer för att se efter mig


13:00 fast egentligen skulle hon nog se efter eline, vars föräldrar inte orkar skjutsa henne på dagis. så hon fick vara här.



14:00 david får gå hem själv idag eftersom det ändå är en massa fölk hemma. när han kommer hem så fikar vi bulle och sockerkaka som mormor tagit med, fast jag kunde bara äta sockerkakan :(

15:00 efter att kreta kano åkte tillbaka till kreta så blev denna bok lite tradig tyvärr men eftersom att mer än halva första delen var så bra så känner jag mig skyldig att läsa klart den så man får veta hur det slutar

16:00 jaa fast jag får inte veta hur boken slutar idag för att idag slutar det med att jag tar en powernap... eller vilar, halvsover, sover. ps: halvsov när jag tog den här bilden annars skulle jag kanske ansträngt mig mer.

17:00 ja här sover jag då och typ härnånstans kommer pappa in och ba tjennaaaa du jag tänkte laga hamburgers till middag är detta OK, vill du ha det, ska jag laga till dig med?? och jag är helt yrvaken + halvsovandes så jag svarar JA när jag borde svarat NEJ

18:00 för jag kan inte äta sånt här med sån kort varsel för alvedöne hinn int verka då:(( men man kan ju inte slänga mat. här ser ni hur jag försökt lite halvhjärtat att mosa el mato så att den ska bli mindre smärtsam att svälja men icket

19:00 tittar på... glee...

20:00 kvällsfika = tvingar i mig resten av hambörgarn för att jag sparat den halva jag inte klarade av att äta upp. obs: åt upp allt på denna bild utom herbamaret

21:00 jag tappar känseln i höger hand emellanåt och ibland är den kall och sticker. det är även blå/svart i "området" runtom de satte droppet i och idag frågade jag min mamma VARFÖR och då diagnostiserade hon det som en tromboflebit. det betyder: inflammation i ett ytligt blodkärl. inget farligt men ändock obehagligt

1 kommentar:

  1. översta bilden är: seriöst snygg!!! älskar hur du håller glaset. ps. blev astörstig nu

    SvaraRadera

hej allihopa