måndag 29 mars 2010

pratade med mamma nyss

mamma: vem är det som heter yx vyx som du är vän med på facebook?
jag: va?
mamma: ja men det är en som du och vide och joar är vän med. jag förstår inte. vem är det. varför heter man så.
jag: ja men det är väl kul. eller ibland kanske man inte vill visa sitt riktiga namn
mamma: kul? vem är det som inte vågar stå för sitt namn?? vet du jag gillar inte riktigt att alla dessa nittiotalister har kommit och infiltrerat facebook jag tycker ni kan hålla er till erat apberg

tidigare i veckan klockan 0700 jag äter frukost mamma tittar på. jag ser att hon har fixat sig lite så jag säger vad söt du är idag. hon tittar på mig oförstående 1 sekund sedan utbrister hon: va. tycker du? fast jag har glasögon??

obs: inget av detta sägs på ett skämtsamt sätt hon har vart 100 seriös

3 kommentarer:

  1. vi 60-talister tror inte att vi är snygga i glasögon! :)

    SvaraRadera
  2. Din mamma är så söt och rolig och hon har rätt också! Önskar folk kunde hålla sej till apiz.

    SvaraRadera

hej allihopa