onsdag 20 januari 2010

bibblan

allting tar slut! jag tittar snart slut på twin peaks och snart har jag läst slut snabba cash. har dock lånat nya böcker från bibblan (utan att lämna tillbaka de gamla...) bland annat en bok som heter SÅ BLIR DU FOTOMODELL eller liknande. den stod skyltad.

övervägde även att stjäl-låna med mig fjärde twilightboken när jag märkte att hela två exemplar stod i reservationshyllan, eftersom att man numer måste leta rätt på sina reserverationer själv. fjärde boken var HUR tjock som helst. vågade dock inte ta den av två anledningar:
1. risken att bokens rätta låntagare letar upp mig och mördar mig i sann twilight.obsession-anda. orkar ej och har inte tid.
2. vet inte hur avancerat lånsystemet är, om man kan låna böcker som andra reserverat eller om den nu uppdaterade databasen är så avancerad att den börjar tjuta eller nåt om fel person lånar. 1 av mina mardrömmar: att bli påkommen/någon sätter dit mig med odygdigheter på biblioteket. inte för att jag någonsin har gjort något dumt på eller mot biblioteket, men är ändå alltid rädd att det ska börja tjuta när jag går igenom sensorerna som tjuter om man ej lånat boken. är typ rädd att någon ska ha smugit ner en bok någonstans på/i mig för att vara elak. gud så pinsamt det skulle vara!

1 kommentar:

  1. haha ja brukar riva ur sidor ur böckerna som jag tycker är fina och spara!!! ååh så nervös man blir. en gång stal jag en gammal bok på franska. ska lämna igen den, känns oschysst.

    SvaraRadera

hej allihopa