tisdag 22 december 2009

hjälp min fisk


fick en slöjstjärt av mina klasskamrater igår!!! känner en hysterisk skräckblandad förtjusning inför denna fisk eftersom att den har under sina inte ens 24 timmar i min ägo hunnit bli ganska vanvårdad. vet inte riktigt hur jag ska ta hand om den men försöker googla lite. jag hoppas på att den vill leva för då ska den få ett större akvarium och kanske en kompis eller 2. har försökt motivera honom till detta med hjälp av omgivningen eftersom att jag ej talar fiskspråk men vet inte om det fungerar.

7 kommentarer:

  1. Hejsan! Okej, du känner inte mig, men du är bara för rolig! Älskar din blogg! På riktigt. =)
    Keep it up

    SvaraRadera
  2. Vad hände med min kamera?

    SvaraRadera
  3. byt vatten regelbundet, typ en tredjedel eller så. Det ny vattnet ska stå ett dygn så alla grejer i vattnet avdunstar. Mata inte för mycket

    SvaraRadera
  4. det är ju bara mata den när den blir grön män

    SvaraRadera
  5. Alltså jag hade ju två guldfiskar när jag var yngre som hette tjockis och hajmat. tjockis åt upp hajmat och dog ett par dagar senare. det var jättekonstigt och gjorde mig väldigt chockad. inte speciellt ledsen utan mest bara chockad.

    SvaraRadera
  6. Byt vatten ca en gång i veckan och mata varannan dag. Skaffa också några växter den kan mysa runt i, behövs också för att syresätta vattnet. Fösöka fixa en pump...

    SvaraRadera
  7. När detta hände mig så läste jag att det skulle vara en viss salthalt i vattnet, så jag hällde i lite salt. Men det borde jag inte ha gjort. Efter det blev min guppyfisk krokig. Ryggen blev som ett S och den började simma upp och ner, fem dagar senare dog den. Så, gör inte mitt misstag iallafall HAHAHA

    SvaraRadera

hej allihopa