onsdag 11 november 2009

jag och min spontana ljuslykta

hej allihopa
idag handlade jag ett doftljus på lagerhaus för 7 kronor. den skulle lukta som en hemmagjord äppelpaj men den luktade endast syntet. luktade lite som något man hade när man var liten typ en liten tidning med doftskrap.


här har jag gjort en ljuslykta av:
1 burk
lite grus
1 ljus från lagerhaus 7 kronor

förresten kan jag meddela att ljuset suger och vägrar brinna nu ca 2 minuter efter jag tänt det. vekeln är alldeles nerbrunnen. åh!! kul!! inte!! att gräva i stearin är ju bara kul när det a) är ett värmeljus b) man gick i femman och egentligen inte fick göra det för fröken

2 kommentarer:

  1. fyfan vad bra de tidningarna var, helt sjukt, eller jag hade bara böcker, lukten räckte i hundra år!!! min favorit var pappas gamla från 70talet där både äpple och apelsin och kokkos luktade exakt likadant...

    SvaraRadera

hej allihopa