torsdag 26 november 2009

när jag blev stressad en gång tidigare

hej hej!
idag när jag åkte buss till stöcke hände följande: busschauffören lyckades låsa sig själv ute. det började med att bakdörren inte gick att stänga så då gick hon ut för att göra det men sen stängde sig framdörren också så då satt jag där på en buss med 100 högstadieungar mitt ute i stöcke och ba ok vad händer. fattade ej att chauffören var utelåst förens skitlänge efter då jag frågade vad som hände, trodde bara hon försökte stänga dörren. och eftersom att det är svårt att ta ett initiativ när man går i högstadiet så fick jag gå fram och prata med chauffören genom glaset. kände pressen när allt hängde på mig. vidriga känsla!! förstod ingenting när hon sa att det skulle finnas en spak som öppnade dörren vid ratten på vänster sida och jag hittade ingen och om jag gjort det hade jag ändå inte vågat röra i den. när jag skulle gå tillbaka till glaset för att ge upp så pekade hon uppåt också då finns det ju BREDVID SJÄLVA DÖRREN en röd slags spak att vrida i där så att dörren gick upp. alltså varför tänkte jag inte på det direkt bara rent logiskt att det finns en sådan knapp där. kom ihåg att göra: öva upp förmågan att tänka i stressade situationer.


nu vet jag ju Sten Säkert var den sitter iallafall. mycket bra erfarenhet och lärdom inför eventuella framtida bussrelaterade händelser exempel:
* om man blir instängd i en buss
* om man av annan anledning skulle vilja öppna den främre bussdörren själv
* om busschauffören låser sig själv ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa