söndag 26 juli 2009

tjuveri

inatt har jag hämtat min cykel. jag lämnade den vid busshållplatsen i fredags när jag åkte buss till stan, men sedan åkte jag aldrig buss tillbaka så att jag kunde hämta den, för att min mamma hämtade mig. en gång hade jag tre cyklar, men nu har jag bara två för att en blev stulen efter att den hade stått vid busshållaplatsen olåst i en månad. jag är fortfarande förvånad över detta. jag trodde att ingen stal saker i stöcke men nu vet jag bättre. det var därför jag hämtade min cykel inatt, trots att den var låst. jag kunde inte riskera att den också blev stulen för då skulle jag bara ha en cykel kvar. min fulaste cykel skulle jag ha kvar. egentligen skulle det väl funka, för det är en fungerande cykel. men den är ju ful.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa