fredag 10 juli 2009

ibland när jag ska sova jag blir nervös av att inte kunna somna, och sedan kan jag inte somna för att jag är nervös. nu var jag tvungen att läsa föregående mening 2 gånger för att själv förstå vad jag menar men jag har förstått nu. tips till de som inte förstod, alltså. nu ska jag ge andra tips.
här är mina tips(läs: saker jag testat) för att kunna slappna av för att kunna somna när man inte sover:
*skriva något (gör ju detta just nu. dåligt tips egentligen. känner hur datorstrålningen tränger sig in genom ögonen och vidare till hjärnan och strålar bort sömnfunktionen.)
*lyssna på låg lugn musik (brukade lyssna på vaken med p3/p4 på radio förut. blev arg när de spelade överdrivet dansvänliga låtar tills jag insåg att det hette "VAKEN" av en anledning)
*läsa en bok (ganska dåligt tips, egentligen. lägger inte från mig en bra bok även om jag är trött och kan inte tvinga mig att läsa en tråkig bok)
*äta något (funkar aldrig men bra när man är hungrig)
*städa (bra men dåligt. blir alltid trött halvvägs efter att jag hällt ut och sorterat i någon låda och sen vaknar jag upp till super stöket 1 nästa morgon)
*rulla tummarna (funkar inte + töntigt!!!)
*räkna får (funkar ALDRIG!!! vem kom på detta? fruktansvärt tråkigt så det slutar bara med att man räknar andra saker tex hur mycket tid det är kvar tills man måste kliva upp. dessutom så har vi bara typ sex får!!!!! kul att räkna!!!!!!)

kan höra av mig en dag när jag kommer på något som funkar på riktigt. hej då sov gott nu ska jag sova. hoppas att jag ej somnar på praktiken imorgon för om jag gör det så måste jag dö av skam. kom ihåg det. hej då.

1 kommentar:

  1. Lägga sig fel håll i sängen, alltså med fötterna på kuddens sida, FUNKAR ALLTID

    SvaraRadera

hej allihopa