torsdag 4 juni 2009

hur det egentligen gick till


min mormor skjutsade mig och sockerkakan till skolan. den låg på en tallrik och hade en rund kakform över sig. sedan fikade alla och sockerkakan smakade bara ägg. sen ville jag gå hem så jag gick till stan med formen och tallriken utan kaka. det var tjugo minuter kvar tills bussen gick när jag var i stan. då gick jag in på biblioteket och lånade en bok som handlade om alexandramannen sen gick jag till busshållplatsen. för att kunna läsa i boken la jag tallriken på bänken bredvid mig sen glömde jag att ta den när jag klev på bussen. då ringde jag thilde och hon for och kollade om den var kvar men en tattare hade visst tagit den. jag ringde och berättade för min mormor om detta. hon sa att det gjorde inget och jag kunde köpa en ny form.

det var en fin tallrik. jag mår lite dåligt över detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej allihopa