lördag 2 maj 2009

hej

firade valborg och första maj vet inte ens varför. när jag försökte köpa en chokladdoppad munk på campus med jenny sa biträdet att det inte var min tur när jag sa vad jag ville ha. men vi fick geggiga munkar till slut. igår bakade jag paj med thilde, åt middag, somnade på hennes veranda så då passade majken på att slicka mig i ansiktet. brydde mig inte men jag blev allergisk ändå. är hemma och har majkens hundhår överallt utom i kameran för jag glömde ta kort på henne. glömde förresten ta kort på alla thildes djur.

listan över thildes djur
mucklan - en undulat
rackarn - dvärgpapegoja(?????)
molly - marsvin
majken - hund
myra - hund

listan över mina djur:
sven - min katt
dolly - får
daisy - får
doris - får
dotty - får
benny - en bagge
lammis - ett tjockt lamm fött i januari som david döpte
två svarta lamm
ett vitt lamm
ester - höna
jordboll - tupp
två silkeshöns
en utstött svart höna

4 kommentarer:

  1. Negerhönan är utstött och har inget namn. Schysst.

    SvaraRadera
  2. Oj imponerande lista du fick mitt list svar hos mig!! hej!!

    SvaraRadera
  3. men marsvinet heter polly. molly är död

    SvaraRadera

hej allihopa